Veckans ämne: Favorithästen

Jag är med i en grupp på facebook som heter travbloggar och där har vi en utmaning varje vecka, den här veckan ska vi skriva om våra favorit hästar.

Någon som står mig varmt om hjärtat är Katrinebergs Indie.
Hon och jag har gått igenom så otroligt mycket tillsammans.
Indie är ett russ som jag tränade och tävlade i lite mer än 2,5 år. Hon är 9 år och ägs av solänget. Tyvärr så kunde jag inte hålla på med henne mer då jag skaffade mig en egen ponny.

Shit så mycket minnen man har med den tjejen! Från att hon var stressad till att vara hur cool som helst. Älskar hennes inställning till träning, hon är pigg och framåt! Det är en sånn otroligt fin och mysig ponny som tyvärr haft en hel del otur, men nu verkar hon fungera igen! Kommer aldrig att glömma då man tävlade henne i klubbmästerskapet 2010, fy fasiken vad tårarna ville komma då hon var hur läcker som helst efter allt skit vi gått igenom! Sprang som en gudinna gjorde hon. Eller på umåker förra året då hon gick 1 sekund ifrån rekordet, det var verkligen ett stort framsteg för henne och mig, trodde inte mina ögon då jag fick se listan med tiderna.
Det har blivit många timmar i stallet med den här damen, mycket ompyssling och gos.
Tänk hur många timmar man lagt ner på den hästen bara för att hon ska fungera. Kvällar man enbart åkt dit för att massera benen och linda dom, det var typ varje kväll!
Jag har verkligen fått lära mig att hårt arbete lönar sig!
Blev så stolt över henne då hon vann på umåker sist och sprang på rekordet, min lilla tjej har mognat! <3

Självklart är Elit min absoluta favorit men Indie är någon som oxå betyder mycket för mig!











Kommentarer
Postat av: marina --- montéryttare

Ponnytrav verkar så himla roligt! =)

2012-04-26 @ 00:07:02
URL: http://marinasmonte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0