Resultat bergsåker

Fy vilken dag säg ja ba, så himla bra!

Dagen började 05.45, hade sovit skit dåligt hela natten. Hade vaknat flera gånger och varit nervös.
Det ha gått så sjukt bra för alla solängare idag, man blir så imponerad! Nästan alla hästar gick så otroligt bra!

Värmde eliten efter kvalet som var efter lopp 5, skulle ut i lopp 10. Han kändes ruskigt fin och lugn i psyket men pigg i kroppen! I loppet stog vi ganska hårt inne, ville satsa mest på en bra tid. Starten går och han skjuter iväg och springer fint! Kollade bakom mig flera gånger och såg att vi hade ett långt avstånd till nästa ekipage. Men i sista sväng så stannar han upp väldigt mycket och får mjölksyra, Indie och Elsa kommer ikapp och på upploppet blir det en riktig strid. Men först över mål blev Indie och Frida, och väldigt tätt efter så kom vi! Jag är så nöjd, och glad för Fridas skull! Det är så roligt att se hur indie har blivit lugnare, och fått ny utrustning dessutom. Gav även Frida lite körtips precis innan loppet ;) Känns som att hon uppnådde mitt mål åt mig, att indie skulle få en seger!

Är så stolt över att han gick med brodd och tunga skor, men ändå så sprang han på rekordet utan en enda galopp! Och dessutom sprang han själv under hela loppet! Att han stannar var ju inge bra alls, men jag tycker att det är förståerligt när man får mjölksyra och blir less på att va ensam. Men trotts det så fortsätter han ju att kämpa ända in i mål!
Säg ba fy vilken grym häst jag har, nästa gång så tar vi dom!


<33

Kommentarer
Postat av: ingrid

säger bara; fyy vilken underbar tränare, kusk och skötare han har!!

2012-04-07 @ 12:29:54
URL: http://ingridoberg.blogspot.com
Postat av: Sofia

tack ingrid :D

2012-04-07 @ 12:38:03
URL: http://ssofialindmark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0