Wången dag 3

Då har även denna dag gått mot sitt slut. Är väldigt svårt att komma på vad jag ska skriva idag, har inte så himla mycket att skriva om. Men iallafall, idag blev vi indelade i tre grupper. Vi träffade på wångens veterinär. Pratade om hälsa, extreriör, visitering m.m, passade verkligen på att fråga en hel del också, är lite intressant att höra olika veterinäres åsikter då dom kan vara vääldigt olika.
 
Efter det var vi hos wångens hovslagare. Hon pratade om hur hästens hov ser ut, hur den fungerar och är uppbyggd, balansering m.m Sen fick vi vara med och kolla på när hon skodde.
 
Den tredje och sista stationen var hos wångens foderexpert. Där gick vi igenom ja, foder såklart, men även typ lite om hur viktigt det är att räkna ut foderstater och sådär. Fick även väga hästarna och bedömma hullet. Hon tyckte att Elit var i ett bra hull. Han väger 250kg, minst av alla russen här! Lill plutten!
Efter alla stationer var avklarade så for jag ut och körde Elit som skötte sig hur bra som helst. Hade förväntat mig en rätt så stirrig häst men han va lugn, han hade en kompis med sig som han kunde förlita sig lite på också. Vart en lugn sväng på wångens kortare skogsslinga!
 
Nu ikväll ha vi haft en liten föreläsning av Lisa från ST. Sen vart det bastu och bad men tilltugg, inte helt fel faktiskt!
 
Nu ska jag sova, hade tänkt lägga upp bilder men jag glömde bort att ta några idag, lovar att bli bättre på det ;)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0