Wången dag 4

Har precis blivit klart med allting i stallet, grejerna är packade och Elit är masserad och lindad, står och tuggar hö i boxen. Idag fick vi välja vad vi ville göra, antingen fick man gå på monté clinic med Linda S Hedström, Sveriges bästa montéryttare, eller så fick man köra storhäst på banan med Bo Eklöf. Jag är ju inte sådär super intresserad av monté och skulle antagligen skämma ut mig ganska ordentligt ifall jag var med på clinicen, så jag körde storhäst med Bosse istället. Den här gången var vi en mindre grupp än i tisdags vilket var bra. Han provkörde även några andras ponnyer!
 
Ikväll har vi varit i Åre, har aldrig varit där förut så det var lite kul för det är ju verkligen ett populärt resemål. Det var väldigt fint där! Vi var först på chokladfabriken och provsmakade lite choklad! Sen var vi på hotellet Holiday Club och spelade minigolf, sen for vi och tittade på det nya lyxhotellet Copperhill Moutain Lodge, tror aldrig jag sett något lyxigare hotell! Efter det for vi tillbaka till wången, gjorde klart i stallet typ på en gång, känns som att det blir en tidig kväll så man är i form imorgon.
 
Vad ska jag säga om morgondagens lopp? Allting beror helt på hur Elit är, han har ju som ni vet blivit kollad av en kiropraktiker och lasrad i ryggen var 3:e dag, så jag har verkligen jobbat inför denna start. Så jag hoppas att han är 100% i ryggen! Sen ska jag pröva lite ny utrustning imorgon, ska lägga på boots bak och ha raymondkäk. Han ska bli tyngre bak så att han inte slår ihop, sen ska jag pröva raymond för att få fram framsteget lite till så att han hinner undan. Får se om det blir någon skillnad! Loppet ser ganska tufft ut och han måste nog hålla en väldigt bra fart för att kunna va med där framme, men jag har inga förväntningar på honom imorgon, huvudsaken är att han känns bra och travar hela vägen!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0