Wången dag 5

Huvudet bankar, kroppen är trött, men känner mig så himla nöjd över dagens resultat.
Transporten från wången gick 9.00 så vi var tidiga på travet. Gled runt på stallbacken, snacka med folk och titta på loppen. Efter lopp 10 var det dags för värmning, värmde lugnt i början och ganska länge, sen for jag ut på banan och körde 2 snabbare bakvarv och sen ett 1640m. Jääklar vad fin han kändes, tror sista 500m gick på 2.06 tempo, ruskigt! 
 
I loppet chockade han mig något, var tvungen att smacka på han! Har aldrig hänt haha, han som alltid brukar ta galopp typ. Vi jagade efter ledaren ganska länge, låg ute i andra spår och jagade för innerspåret på en sida var så himla dåligt. Kom ikapp, ledaren fick galopp och där blåste vi bara om. Höll ledningen resten av loppet, fick en liiten galopp på upploppet men han ställde sig snabbt och vann. Helt otroligt haha, innan loppet hade jag inga förväntningar alls då balansen och utrustningen var ny, och då han kan tagga till lite för mycket i själva loppet. Dessutom sänkte han rekordet med en sekund, duktig pojke! Känns så otroligt skönt haha, man ha ju lagt ned mycket tid för att han ska va på topp!
 
Imorgon får han ta det lugnt, kanske ska testa att ha han i skrittmaskninen en sväng, på söndag är det dags för PEV-mästaren!
 
Har tyvärr inga bilder, kameran dog typ efter första loppet :(
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0