elitloppet och annat

Helgen har varit heelt underbar. Kände verkligen att jag behövde komma bort från den här stan ett tag!
I fredags åkte vi 5.25, gissa om man var trött? Men sov ingenting, försökte men det var omöjligt då det surrades för mycket i bussen. Vi var framme runt tolv och då gick vi runt på stan en sväng innan vi checkade in på våra rum. På kvällen träffade vi några släktingar och åt på the flying scotsman inn (awesome mat där!!)
På lördagen vart det en tur i stan, men hittade inte mycket att köpa direkt. Blev en t-shirt och en genomskinlig svart huvtröja. På kvällen träffade vi mina släktingar igen och åt middag på texas long horn. 
 
I söndags var man på solvalla hela dagen, helgens höjdpunkt! Var där tidigt för att se lilla elitloppet. Elits pappa Ronaldo blev tvåa och gjorde ett otroligt bra lopp! Var och hälsade på honom efter loppet, man ser verkligen likheter mellan han och elit.
Var och åt lunch på hästsportenshus efter det, inte någon lunch i min smak direkt. Men träffade lite trevligt folk och sådär.
Självaste Elitloppet var verkligen grymt, ångrar att jag inte spelade! Visste redan innan att ludde och åke skulle pressa varandra ganska ordentligt och svalna av på upploppet och att Nahar då skulle ha sin chans att spurta förbi. Så otroligt roligt att det blev ett svenskt ekipage som vann och att det är Sedinarnas häst! Glädjen då Nahar passerade mål är obeskrivlig! 
 
Efter loppet så for vi till t-centralen och åt på pizza hut, vi åkte runt 21.15 och var framme 4.30, tur man hade sovmorgon idag säger jag bara, annars hade man varit död!
Har som sagt haft en toppen helg!
 
Sista riktiga skolveckan är här och nu äre ba å råplugga in i det sista som gäller för mig. Men känns helt otroligt skönt att det är sommarlov om en vecka. Just nu är det fokus på att bli klar med skolan.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0