Vet besök..

Igår när jag körde Elit så tyckte jag att han var en aning konstig, inte mycket men jag som känner han väl märkte det. For in, selade av och böjde han lite lätt och fick reaktion på vänster framkota. 
Imorse böjde jag också för att kolla om han reagera, vilket han inte gjorde. Men jag bokade in veterinären ändå och fick en tid idag. 
Det visade sig att han hade halvgradig hälta både vänster fram och höger bak kota. De va liksom inte mycket alls men de kändes bäst att behandla det på en gång ändå. Så nu är det vila i två veckor och sen blir det återbesök. Rent ut sagt så suger detta, men de är en smäll man får ta när man håller på med hästar och denna sport. Men det känns ju lite extra jobbigt då jag är petnoga och gör allt för att hålla han fräsch. Jag tror att det är underlaget han inte tål, det blir för stumt. Så hur vi gör med nästa vinterträning blir en nöt att knäcka. Just nu vill jag lägga om träningen totalt, och jag tar gärna emot förslag! Har redan en hel del planer också. I sommar ska han bli inriden, ska försöka hitta någon liten och tuff ryttare som klarar av busiga ponnys, vore ju lättare om man kunde variera träningen med ridning.
Så ser det ut just nu, bara bita ihop och komma igen! Och framförallt försöka lista ut vad som orsakat det, men som sagt är jag rätt säker på att det är underlaget. Det är ju jävligt underlag ute just nu..hatar denna årstid!
 
mitt älskade hjärtegull, gör verkligen vad som helst för den här grabben <3

Kommentarer
Postat av: Stockholmsjenna.se - En del utav HorseSpot

Gud så söt!

2014-03-12 @ 18:09:37
URL: http://stockholmsjenna.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0