åsele, kryssning, intervaller

Just nu har vi ca 30 grader här och det är för varmt för att ens leva. 
Tur man jobbade kort dag idag, men egentligen kan jag inte slappa för det. Ska skritta Elit, tvätta lite och packa upp åsele packningen. Var ju som sagt i åsele i helgen vilket vart en riktigt lyckad helg. Det var kanon väder hela helgen och dessutom var man där med trevligt sällskap. Men man var inte direkt pigg när man kom hem i söndags eftermiddag, var såå trött och slut på. Det skönaste med att komma hem var nog att få sova i en riktig säng, har sovit i en husvagn hela helgen och den vart ju riktigt varm under morgonen, huvva!
 
Imorgon ska jag ut på nästa äventyr vilket känns såå roligt. Ska åka på kryssning till tallinn med ett gäng, farsan fyller ju 50 på torsdag så det ska ju firas. Det ska bli riktigt skönt att sitta på däck och sprätta en kall bärs. längtar!
 
Eftersom att jag är igång med att uppdatera så tänkte jag skriva lite om Elit också. Just nu har vi vänt på dygnet eftersom att det är så sjukligt varmt ute just nu. Han är inne på dagarna och ute på nätterna vilket har funkat riktigt bra hittills iallafall. Hagen jag har han i har ingen ström och har en trasig planka så hönsmamma Sofia är ju lite orolig att han ska komma på att de inte är någon ström och sedan ta sig ut när han är uttråkad. Men jag får bara hoppas på att han håll sig inne.
Igår körde jag intervaller med honom. Kändes bra, men han var såå okoncentrerad och det påminnde mig varför jag aldrig körde intervaller på rakbanan ifjol hehe. Kunde ha ett riktigt tempo uppe och sen helt plötsligt skygga för något som inte ens finns. Så nästa gång blir det helstängt och köra på banan istället, han brukar fokusera bättre då.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0