Kryssning

Vad dålig jag är på att blogga, skriver inlägg men glömmer att publicera dom. Värdelöst!
Just nu är det mycket jobb och sådant så jag tänkte berätta om kryssningen istället.
 
Det var ett par roliga men jobbiga dagar då det varit sjukligt varmt. Bilade till stockholm i onsdags, åkte iväg halv åtta med pappas flickväns söner. Resan gick hyffsat, men vi fastnade i en bilkö då det var en bil som kört in i mitträcket och voltat ner i diket vid arlanda, otäckt! Men vi var framme vid båten i tid. Gick ombord, kollade in rummen och sen gick vi upp på däck och tog en kall cider. Var snuskigt varmt där, minst 30 grader och vindstilla.
Åt en god buffé och sen kollade vi in taxfreen och på kvällen blev det lite fest, men ganska lugnt för min del då jag var såå trött efter resan.
På torsdag morgon gick vi upp tidigt, åt frukost och sen gick vi av båten i tallinn. Gjorde inte så mycket där, gick och kollade på gamla byggnader, åt lunch och var till en jäätte stor sprit butik. Fick med mig lite "fynd" därifrån, var rätt billigt där! Efter det så gick vi på båten igen, tog en tupplur i hytten, åt buffé och sen blev det fest, hade såå sjukt roligt den kvällen. Kom i säng ganska sent, typ tre på morgonen och sen klev man upp halv nio och åt frukost, packade och klev av båten. Att kliva av båten var nog det jobbigaste jag gjort på länge. Själva gången man går i från båten till terminalen var stekhet och det fanns ingen luft därinne. Och inte nog med det så var min väska ruskigt tung och sen bar man en karta cider på det också. Var helt slut på när man väl kom till bilen.
Resan hem gick bra men fastnade i bilkö igen, den här gången i härnösand då de va två som hade krockat med varandra. På kvällen var jag till stallet en sväng och pussade på Elit och sen var jag hos mor ett tag. Gick och la mig vid halv tio och jag var trött kan jag lova, kroppen skakade rakt av utmattning.
 
Så ja, resan har varit bra! Tror att farsgubben som fyllde 50 var rätt nöjd också!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0