valborg

Då var hästen utsläppt och stallet fixat, kryper ner i soffan med täcke och kudde.
Känner mig något piggare idag än vad jag var igår, var såå seg och trött. Firade valborg i bjästa med mina fina vänner, vart en bra kväll. Igår så var man ju rätt sliten så det blev inte mycket gjort, slappade typ hela dagen och på kvällen så var jag i stallet och sen var jag i bjästa hos en kompis och såg på skräckfilm. 
Idag är det enda som står på schemat att köra Elit. Var ut med han i onsdags, var på en skogsslinga som det var jätte längesen vi tränade på. Han är ganska miljökänslig, är ganska lättskrämd och blir lätt spänd. Men han var faktiskt rätt lugn, hoppade till lite två gånger bara och var inte så spänd som jag hade förväntat mig. Vart så stolt över min lilla kille, hoppas detta är ett mognadstecken! Idag ska vi köra på slingan och under järnvägen, blir blandat med trav och skritt. Längtar tills vi är tillbaka i träningen. Som det ser ut nu så kör jag blandat med jogg och skritt nästa vecka också, sen börjar vi motionsköra. Vill träna upp konditionen och styrkan ordentligt nu, han ska få börja springa uppför bergsslingan som vi har här, jäklar va han ska bli musklad då för den är riktigt jobbig! :)
 
min fina pojk <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0