vi är på gång

Augusti börjar närma sig sitt slut, helt galet vad fort det går. Allting knallar på som vanligt och Elit har hunnit starta tre gånger. I början av månaden gick vi ut i ett lopp här på hemmaplan. Första starten sen i juni. Och för att summera det hela så var han lite för övertaggad och jag värmde för lite. Blev lite galopper där han blev för ivrig helt enkelt, men mellan dom så gick han jätte bra. Vi blev oplacerade, fick ingen tid men skulle uppskatta att han gick på 2.08-2.09 kanske! 
Sen åkte vi till umåkers dubbeltrav, startade både fredag och söndag. Fredagen kändes han lite lojj i värmningen, men jag värmde ordentligt ändå. Körde en lååång provstart innan loppet så han fick bränna ur sig lite. Och det gjorde gott för honom, blev lite galopper men inte alls som dom på solänget. Men vi blev oplacerade på 2.09 så jag var faktiskt nöjd. 
På söndagen var han mer på tårna, kanske för att han inte stått ute i solen hela dagen. Värmde hyffsat, kan inte säga att Elit gör så hemskt bra värmningar men det är då han går riktigt bra i loppen istället. Men vi körde samma värmning som fredagen. Gick väldigt bra i loppet, en liten galopp som han tog igen rätt så bra. Krigade på hela vägen och stred enda in på mållinjen! Såå duktig! Så det slutade med en andra placering på 2.09. Upploppet gick nog ner mot två minuter. Känns så roligt att han är på g nu, jag tror han blir bättre ju mer han får starta och få mer rutin, för han har ju inte startat så mycket den senaste tiden. Nu ska han tränas inför Dannero den sjätte, ifall vi har någon att åka med. Pappa som är min privatchaufför åker utomlands och jag vill inte köra buret själv då jag typ aldrig kört det, men det brukar ordna sig på något vis!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jasmine Lundgren

Gud så fin han är!

2015-09-06 @ 19:30:44
URL: http://jasminelundgrens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0