Skellefteå 7/6

Start på skellefteå idag. Vilken ursäkta mig, jävla skit dag rent ut sagt.
Har aldrig varit på skellefteå förut så jag tyckte att det skulle bli roligt och spännande att få komma till något nytt. Det har regnat exakt hela dagen, vilket man självklart inte kan göra så mycket åt men de var så surt. Banan var den värsta jag sett under mina sex år som ponnykusk. Verkade knappt finnas någon som skötte om den, såg en liten traktor som drog en skopa på innerspår en gång. Inga högtalare i stallet, dåligt ljud på banan. En speaker som hade noll inlevelse. Och varmvattnet var slut efter sju lopp, så fick spola av benen och duscha resten av hästen hemma. Förlåt för gnället men ni kan ju tänka er hur det känns när man åkt nästan 50 mil för att få starta. Så själva upplevelsen är jag riktigt besviken på, kände mig inte rättvist behandlad. 
Men nog om det. Elit sprang på bra trotts banan faktiskt, fick en hyffsad start och fick upp farten bra. Men så blev vi störda i första kurvan av ett ekipage som låg framför oss som fick galopp och drog tvärnit utan att se sig för, så de blev ju tvärnit för oss med. Och efter det var det som att Elit tappade fokus, tog ett tag innan han började springa ordentligt igen. Drog på sig en ordentlig galopp efter det vilket vi tappade hur mycket som helst på. Var riktigt synd för vi hade nog kunnat vara bland dom tre första ifall han ba fick springa ostört. Menmen, han kändes ju fin och gjorde det fantastiskt bra som sprang 2.14,5 och blev först utan!
 
Nä skellefteå blir det nog aldrig mer igen, vill bara glömma den här dagen.
 
Tur han va snyggast iallafall ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0