låsningar

Ska snart åka iväg till stallet och fara ut med Elit en sväng, tänkte försöka hinna att slänga iväg ett inlägg innan. Vill ju verkligen bli bättre på att uppdatera men när jag skrivit ett inlägg så raderar jag det alltid för att jag känner mig så missnöjd på något vis, men jag gör ett försök nu.
 
I lördags så kom det hit två stycken från skåne som är kiropraktiker, hovslagare och tandläkare. Eftersom att jag låg hemma i magsjuka så fick mamma gå med Elit. Dom hittade en hel del fel faktiskt. Bogen var låst och sned, käkarna var låsta, låsningar längst hela ryggraden, låsning i vänster hovled bak och även låst i höftleden. Berättade om hans problem och hon sa att det kan mycket väl bero på att han varit sned i bogen och att höftleden varit låst. Hon sa att det är väldigt vanligt på norrlandshästar att dom blir sned och får problem utav brodden. Fick väldigt mycket beröm över att han var fint musklad så det kändes riktigt bra. Hon rättade till allting så det ska bli väldigt intressant att se ifall det blir någon förbättring nu. Vore ju helt fantastiskt skönt ifall vi blev av med dom problemen vi har haft under vinterhalvåren.
 
Nu blir det lugnt i två dagar, sen kan vi köra på som vanligt igen. Nu har äntligen underlaget börja bli bra på solänget så vi har kommit igång med träningen och det trappas upp lite eftersom, men nu fokuserar vi på kondition och styrka i första hand och i juni blir det intervaller och snabbjobb. Tänker inte stressa fram något bara för att kunna starta i vår, är ändå inte så mycket starter då så jag tycker att det är bättre att vänta tills säsongen drar igång på allvar.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sanna

känner exakt samma då jag ska skriva men du har ju elit att skriva om :P
Du ha ju varit kanon med han =) hoppas att ni slipper alla problem nu framöver så kan ni entra tävlingsbanan ;)

2015-03-23 @ 20:42:39
URL: http://rayoosanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0