Bergsåker

Nyss slängt mig i soffan, helt slut efter en lång dag på bergsåker. Kallt och blött. Släppte ut elit på morgonen som vanligt och lät han va ute nån timme. Sen tog jag in han och då vart han missnöjd. Ville inte alls ha på sig nå lindor eller va fin i pälsen. Han är verkligen rolig trotts att han går mig på nerverna ibland. Är oftast lugn och snäll men då han är missnöjd med något så visar han det. 
Vi kom iväg iallafall, lite sent då jag glömde passet hemma. Allt gick bra dit. I värmningen kändes han som vanligt, förutom att pälsen verkade göra sitt, han tyckte nog att de va lite jobbigt. Han ser ut som en björn numera.

I loppet var han bra, travade väldigt bra och hängde med hela vägen. Endast en mini galopp. Blev en tredjeplats på 2.11, ingen värsting tid men som sagt så tror jag att pälsen gjorde sitt och sen var banan vääldigt blöt och ojämn. Så jag är väldigt nöjd över hans insatts! Nu tränar vi så länge vi kan och sen blir det vila tills underlaget blir lämpligt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0